Summa sidvisningar

lördag 7 juli 2012

Regn ute regn inne...

Slocknade i soffan igår igen, börjar bli en vana nu...

Mini var nere vid 5-tiden, grejade lite och la sig bredvid mig. Vi (?) somnade om. Några timmar senare väcks jag av A:s förvånade stämma:

- Eh...Vad håller du på med då? Byggt en koja eller?

Slår upp de blå och ser denna annorlunda vy. Ett stort paraply över knopp & kropp, bara två ben som sticker fram. Undrar vem...? ;)



Efter frukost var det kojbygge som stod på schemat. Killarna knorrade över att det var "för taggigt...å för stickigt...å för hååårt" på kojans golv och bäddade med täcken. I samma stund jag berättade om att "när JAG var barn byggde vi minsann våra kojor i SKOGEN och hade GRANRIS som golv! *klena ungar*" var  det uppenbart: Jag har blivit min mor! Eller snarare min far då det brukade vara han som "gick 3 mil till skolan i snöstorm - barfota!" 



Den konstnärliga storebrodern målade sen ett porträtt av sin lillebror med beskrivningen: "Han har fått en sjukdom *dyster röst*. Han har fått sjukdomen Hypnos. Se...till och med kisset har fått Hypnos". Om det fanns en sjukdom som hette Hypnos är jag övertygad om att den skulle se ut så här på röntgenplåtar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar