Summa sidvisningar

måndag 27 februari 2012

Badhusbetraktelser


Det är något speciellt med badhusbesök...

Vid en första anblick tycks det i damernas omklädningsrum råda en sådär gemytligt intimitet som...ja som ett kafferep i en Zornmålning ungefär. Speciellt de dagarna när det är mycket tanter. Skrynkliga, runda & goa tanter med åderbråck som tvättar varann på ryggen och diskuterar Lasse Kronér, barnbarn och handarbete.

Ibland är badhuset dock lite väl intimt för min smak. Tidigare idag fann jag mig plötsligt naken en halvmeter från granntjejen som jag alltid handlar jultidningar, pandaartiklar och annat krafs av. Det är då man skippar att tvåla in häcken liksom. (Eller ja...det gör man annars också om man vill komma undan med hedern i behåll, jag vill se den människa som lyckas spola bort rumptvål med hjälp av en fast kran 1 meter upp.) Bortsett från den eventuella, och tack Gud ganska minimala, risken att man plötsligt står tutte mot tutte med nån man hellre dör än visa sig naken för...så kan jag leva med denna kollektiva nakenhet. Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag biter ihop när det gäller den vidriga känslan av att få nån annans hårstrå mellan fingrarna när man simmar eller att med nyduschade torra fötter göra misstaget att kliva på det av piss och vårtfötter blöta toagolvet *ryyys*.

Men kära vänner och medborgare...

Det finns vissa saker som är väl intimt bortom alla acceptansens gränser och därför vill jag uppmana samtliga potentiella plaskare att noga memorera denna lista över badhusbesökets no-no´s. HELL NO-NO´s:


(Det ska påpekas att samtliga scener inte upplevts under dagens besök - då hade jag legat i fosterställning och grinat nu - utan under de senaste månaderna. Reader Discretion is Advised!)



1. Slänga använda tamponger i duschen

Hur jobbigt kan det vara att leta upp en papperskorg? Eller spola ner grejerna i toan! Eftersom jag läst "Bajshövdingen" 100 ggr vet jag förstås att man bara får spola ner kiss, bajs och papper i toan men hellre en arg bajshövding än tamponger i duschen. Gud hjälpe den stackars sate som haft oturen att bevittna själva utdragningen! Hoppas försäkringen täcker PTSD.


2. Rakning i duschen


Nej, jag ljuger inte. I damernas omklädningsrum rakas ogenerat ben, armhålor och underreden och jag uppskattar vare sig synen eller tanken på att få Jossans/Britt-Maris/Gertruds könshår mellan tårna. (vi återkommer till denna punkt)


 3. Filande av fötter

Foten är som bekant ingen trevlig kroppsdel till att börja med. Att sen tvingas se andra människor skrapa hudflagor från förhårdnade spruckna hälar kan få vem som helst att inte använda flingsalt kommande decenniet.


4. Utfläkningar i bastun

Vissa verkar ha en väldigt avspänd syn på bastubad och väljer att ligga utfläkta på rygg (gärna utan handduk) med böjda knän och lätt särade ben. Resten sitter som packade sillar mot väggen och tittar åt rätt håll.


5. Yogaliknande ställningar vid tvagning av smalben/fötter/tår eller rakning (se punkt 2)

Om huvud-axlar-knä-och-tå-rörelser måste göras: Inled gärna med att ställa ändalykten mot en vägg, gärna ett hörn. Jag kan förvisso se det fina i människors avslappnade förhållande till sina hemorrojder och anusmustascher men ibland vill jag äta efter badet.


(nu tycker jag vi lämnar intimiteten i damernas omklädningsrum och hoppar i bassängen...)



6. Hångel

"Älskling, ska vi göra något myyyysigt? Ja min lilla sockerpulla, låt oss åka på en myyyysig kärlekstripp till...motionsbanan i badhuset!". Hörrni...Det är redan ett väldigt sick-sackande mellan flytbojarna i motionsbanan. Det är fullt. Proppfullt. Det finns inte plats för hormonstinna clearasilkonsumenter som väljer att parkera sig i vägen för att suga fejs. Get a room, hitta en toalett eller ännu bättre: stanna hemma i sängen.


7. Fejk-motionerande


Han - det är alltid en man - simmar 2 längder för att sedan hänga vid bassängkanten och glo på motionssimmande kvinnor och simklubbens tränande tonårstjejer i en kvart. Simmar 2 längder. Glor. Kliar sig sig på ballen. Simmar 2 längder. Skvätter vatten på polarna. Glor. Går hem.


(men nu ska vi se det positiva...)

Jag hann bränna några kalorier inför Beach 2012 & Junior simmade för första gången 10 meter med huvet ÖVER vattenytan *heja!*. Sanna mina ord, jag har närt nästa Phelps vid min barm. :)

6 kommentarer:

  1. Att trängas med nakna människor i det gemensamma duschrummet är verkligen inte min grej, så jag är evigt tacksam att mitt badhus har ett antal separata duschar med draperi. Underligt nog är de alltid lediga, så folk i allmänhet verkar trivas tätt tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett toppenbadhus det! Det är ju egentligen en ganska absurd tanke, att man näckar inför "alla", jag menar...hade nån utomstående tittat när man duschar hemma hade man ju dött ha ha...

      Radera
  2. Vilken underbar betraktelse. Tack! För att du fick mig att skratta en sådan värdelös dag i övrigt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att glädja nån :) Hoppas dan kom med nån glad vändning innan den var slut...

      Radera