Summa sidvisningar

måndag 25 juni 2012

Morgonmeck

Dagens i-landsproblem kan tyckas. Men när jag kikade in i baksätet, klassblöt och stelfrusen, var en suck på plats trots svältande barn och utrotningshotade orangutanger. Ja ja, det är ju bara 2 därbak nu (endast flugviktarna dessutom) så det kunde ha varit knepigare. OK, vem ska vi börja med...?



Jag tar den närmsta först. Han blir förvisso surast om han vaknar efter 10 min sömn, men den minsta behöver verkligen sova nu. In med nr 1, av med dyngsura regnkläder i bärande läge, försiktigt ner i soffan *puh, jag klarade det*, vatten över hela parkettgolvet, skynda skynda så inte den lilla vaknar ute i bilen, hämta nr 2 som vaknar till, få av blöta regnkläder utan att passera gränsen där det inte längre går att somna om, oooh det är nära nu, det enda som behövs är en liten välling och ner i sängen så är det kaffedags i soffan för morsan, jag kommer klara det *woohoo*, ska bara hitta flaska...


VARFÖR kan jag aldrig diska ur INNAN?!


VARFÖR kan jag aldrig fylla på INNAN?!

Och när jag ändå håller på med utopiska önskningar...Kan inte Semper börja med vällingförpackningar som lätt öppnas med enhandsgrepp alternativt att det växer ut 2 extra armar per avklarad förlossning?!

Det där vinet ser för övrigt rätt gott ut :)



2 kommentarer:

  1. Det kunde varit jag som skrev hela detta inlägget! :-D

    SvaraRadera
  2. Trevligt att höra att jag inte är ensam om att köra "virrpannans vansinnighetsrace" ;)

    SvaraRadera