Summa sidvisningar

söndag 15 juli 2012

Fasaner på stan

Gårdagen bjöd på rajtantajtan i form av 60-årsfirande. Fem släktingar av kvinnligt kön (eller fyra, viss osäkerhet finns visst kring var på skalan jag befinner mig) skulle göra stan osäker.  Gänget bestod av kusinerna 70-talister och systrarna 50-talister. Kombon oss och alkohol var som upplagt för en kväll i tjattrets och de eviga diskussionernas tecken då var och en har enormt mycket att säga och gärna i munnen på varandra. 

Kvällen inleddes med bowling och vilda diskussioner kring poäng. Damerna som inte riktigt kände till reglerna var strax i upplösningstillstånd över att jag var den enda som fick poängen registrerad på skärmen medan de fick en massa "F" eller "inte fick skjuta igen" när de fått strike ;) Det var solklart: datorn var emot dem och det var orättvist att bara jag fick poäng! Detta kunde gruppens "first lady" inte finna sig i utan hämtade bestämt den stackars barkillen som minsann fick veta att: "om det här hade varit PROFFESSIONELLA TÄVLINGSSPELARE så hade de AAALDRIG accepterat detta!!!". Efter många om och men kunde vi enas om att en betydande skillnad mellan oss och proffessionella tävlingsspelare är att de sistnämnda inte heller springer ut på banan och får "övertramp" ;)



You strike get pissed that is just the way it is...


Efter att ha tjattrat för länge på toan och blivit inlåsta på stället lyckades vi till slut bli utsläppta och kom efter en vätskekontroll till Tom Yam. Och innan jag skriver något mer, såå god mat & mysigt ställe. Den som inte provat har missat något!:  



Tristare utsikt kan man ha när man pinkar, eller förlåt..."pudrar näsan tihi tihi" :)


När jag ytterst diskret (en av naturen given egenskap jag besitter) yppade att Pad Thai:en fick mig att inse att (det ganska vidriga) uttrycket "k*****r i munnen" faktiskt skulle kunna funka på det här tändes gnistan till en längre diskussion om min kvinnlighet, eller snarare avsaknad av sådan. Nu blev förvisso ingen förvånad att det kom från mig som snusar ("det är ju så synd, tänk du som hade så vita tänder förut", ja strunt samma om jag får cancer eller tandlossning, Gud förbjude att jag inte har vita tänder) och alltid gick i snickarbyxor som barn, men att *en annan yngre släkting* var så grov i munnen kunde man inte tro för hon "är ju kvinnlig till det yttre".  Men nu har jag i alla fall lärt mig att jag kan ha kilklack "om jag också vill vara kvinnlig nån gång". Nu är det iof inte mitt högsta mål här i livet att vara kvinnlig men jag ska tänka på det i fortsättningen ;)

Men det var en toppenkväll och vi borde allvarligt fundera på att införa återkommande bowlingturneringar, gärna med genusdiskussioner ;) Skulle vara spännande att se resultatet UTAN "F", det gick lite väl lätt att vinna igår :)



2 kommentarer:

  1. Oj, oj vad vi måste ha varit jobbiga för dig och din kusin men du känner väl oss så väl så du slår väl dövörat till när det blir som värst :) KUL hade vi i alla fall och det var ju det som var meningen med det hela :)Tycker vi får köra en respris åtminstående när dett gäller bowlingtävlingen :)

    SvaraRadera
  2. Haha skitjobbiga! ;) Nej då, ni är inte alls jobbiga men däremot väldigt underhållande :) Tur för er att jag glömde att "anschtecktna" allt kul ni sa ha ha... Nu måste vi snart boka in en bowling, 2 h den här gången eftersom en halvtimme går till diskussioner. Fast nu kanske det går snabbare när ni inte får massa F, eller...? ;)

    SvaraRadera