Summa sidvisningar

fredag 15 februari 2013

Tanten och skammen

Jag minns hur pinsamt, rena döden, det var att handla tamponger i tonåren. Och hur jag (vuxna människan) förvandlades till en tomat när en finnig liten kassapojke inte kunde låta bli att skratta åt mitt inköp av kombon sexpack budgetöl-barnolja-gurka.

Egentligen skäms jag inte för mycket längre, jag är helt enkelt för gammal för att orka hålla en polerad fasad (ja så väldigt polerad har den iof aldrig varit), men idag var det jobbigt...

Plats: Konsum
Dag: Fredag
I korgen: Tacos med tillbehör

För varje vara som rullade i väg på bandet ökade känslan av skam. Jag hade kunnat leva med kondomköp och folkets tanke "jag vet vad du ska göra i kväll", men nu såg alla att här stod det minsann en sucker som lurats in i FREDAGSMYYYS-träsket. Jag ville bara skrika högt att jag råkade vara sugen på tacos idag och att det är LÖRDAG som är dagen D.

Hur hamnade Sverige i denna masspsykos?

Men smarrigt var det! T.o.m. På en fredag. Kanske en repris i morgon skapar harmoni i en rubbad själ ;)

1 kommentar:

  1. Snälla hjälp mig uppfylla min dröm och bygga mitt fadderbarn Joan och hennes familj i Uganda ett nytt hus. Dela detta på din blogg och stötta insamlingen: http://www.indiegogo.com/projects/build-joan-a-house/x/4563539

    SvaraRadera