Summa sidvisningar

måndag 4 februari 2013

Buskul

Tyckte helgens tokrensning och väckningar kl 5 var tillräckligt, men insåg att så var inte fallet då tuppen gol kl 4 i morse:

- "Maaamma... Jag vill jaga vargar idag! Snäääälla mamma, kaaan vi inte jaga vargar idag!?"

(modern uttrycker önskemål att återkomma med frågan när solen har gått upp)

Med god marginal kvalificerad för totalt fetdeg framför något mindre hjärnstimulerande TV-program sjunker jag ner i (världens skönaste) soffa, lägger mig tillrätta under (världens skönaste) fårpläd och låter huvet sjunka djupt ner i (världens skönaste) kudde...för att inse att TV-dosan inte ligger där den ska. Letar. Finns ingenstans. No zappa.

Typiskt.

Sjunker ner i (världens skönaste) soffa. "PIIP" "PIIP" "PIIP" "pipipipipiPIIIIP!!!!". Letar "vaffan-det-nu-är-som-piper" och kan snart stänga av en väl gömd väckarklocka.

I-landsjobbigt.

Sjunker ner i (världens skönaste) soffa."PIP" "PIP" "PIP". Vad nu då?! Letar. Finner. En köttermometer (!) inklämd bakom TV:n.

Behov av bettskena uppstår. Funderar på om Junior eventuellt kan ha sett på "Buskul" idag.

Sjunker ner i (världens skönaste) soffa. 23:30. Var hälsad egentid :)





1 kommentar:

  1. Jag skrattade så jag grät!
    Nu ska jag lägga mig en stund på min tårindränkta kudde i världens skönaste soffa och sova en skvätt.
    På eftermiddagen.
    Älskade egentid =)

    SvaraRadera