Summa sidvisningar

tisdag 3 juli 2012

25 husregler :)

Hörde ni något nämnas om "änglar" tidigare under dagen...Wasn´t me ;)

Efter en eftermiddag/kväll med lite väl många övertramp på området "hur man behandlar sina medmänniskor"  kallade modern till ett möte för diskussion om vilka regler som gäller i det här hushållet. Junior fick fundera på vilka regler han tyckte borde gälla. För att få igång tankeverksamheten hintade jag att "tänk om det är något som ex. brorsan/mamma/pappa/någon annan gör eller säger som du blir ledsen/arg över". Det funkade bra. Väldigt bra. Så bra att jag nu sitter här med "25 Juniors bud" och funderar på om jag borde rista in dessa i två stentavlor och klättra upp på ett berg. 

Juniors förslag till "husregler":




Faktiskt tycker jag att de är bättre än "10 Guds bud" (av vilka jag brutit mot nästan alla) . Lättare för en vanlig dödligt att efterleva :)

(Och för den oroligt lagde: nej, de flesta av reglerna är INTE exempel på sådant någon "gör eller säger")

1 kommentar:

  1. Vilken smart kille ni uppfostrat :) Tror jag ska börja efterleva de reglerna!

    SvaraRadera