Summa sidvisningar

fredag 29 juni 2012

Pungen del 2

Jag har sagt det förr och jag säger det igen...

Efter alla frågor jag svarar på under nattningen av Junior är jag redo att bli placerad som bordsgranne till vem som helst på Nobelmiddagen (eget önskemål: lillprinsen). I kväll var det pappans tur.

Vi hade precis avhandlat jordbävningar, jordskorpan och tornados och det var dags att sova. Klockan hade passerat läggdags för länge sedan och äntligen sov grabben...trodde vi. 5 minuter senare hördes ett viskande "maaaamma....?" från övervåningen, ner kom Junior och man såg att nu tänkte han så det knakar när han vände sig till sin pappa:

(och för den oinvigde finns del 1 att läsa här:)
http://lottalok.blogspot.se/2012/03/funderingar-kring-russin-nyttan-med-en.html
http://lottalok.blogspot.se/2012/03/mamma-var-kommer-barn-ifran.html

J: - Pappa...? Du...eh...alltså...det där som är i påsen under snoppen, vad hette det nu igen?

P: - Ööh...eh...testiklar?

J: Nä alltså...hm...

Mamma inflikar från köket: - FRÖN!

J: Ja just det ja. Har jag såna?

P: Nej, inte nu. Du får det när du blir stor.

J: Ja, kanske när jag blir 12.

P: Mmm...

J: Jag vill ha varm mjölk! Mamma, du kan fixa det medan jag och pappa pratar om fröna.

(Sir, yes sir!)

J: Men...alltså...de där....

P: Testiklarna?

J: Ja, är det de som gör fröna? Eller är det de som skickar ut fröna? Hur kommer de ut?

P: Fröna kommer ut ur snoppen. Fast när man än äldre än du. Du har inga än.

J: Ja, de kommer nog ut när jag är 72 (år). Eller...kanske 20, ja det blir nog bättre. Fast när jag är 90 har jag nog inga frön kvar. Då har jag nog gett bort dem till nån tjej. När fick DU dina frön pappa?

P: Jag var kanske X år (den här bloggen värnar så klart om integriteten...)

J: TÄNK om kor var köttätare och tigrar var växtätare ha ha ha!!! *fniss fniss*

P: Ja tänk va knasigt det hade varit!

J: Är det fröna som blir till ägg och växer till bebisar i magen? Hur blir fröna till ägg?

P: Äggen finns i mamman.

J: Menar du att fröna gör så att ägget kan kläckas?

P: (utdragen förklaring med djur som exempel)

J: Om det är en alligatormamma blir det en alligatorbebis. Om det är en drakmamma blir det en drakbebis. Om det är en bajskorvsmamma blir det en bajskorvsbebis. Och om det är en TJEJ...ja då blir det en KEJSARE!

P: Ja precis!

J: Kan tjejer bli kejsare?

P: Om det är en tjej brukar hon kallas kejsarinna.

J: (pekar på dataspelet) Är det där ett fiskespö? Fiskar du?


6 år och vill veta allt om allt. OKEJ, om du ligger ner och försöker sova FÅR du somna här nere i soffan i kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar