Summa sidvisningar

söndag 11 mars 2012

Funderingar kring russin & nyttan med en pung

Idag har de skojiga kommentarerna från grabbarna haglat. Just nu är vi mycket inne på de nedre regionerna :)

I damernas omklädningsrum innan Juniors simskola:

"Äsch, måste vi gå in på tjejernas *suck*. Det är SÅ mycket coolare på killarnas för där är de med snoppar och snoppar är ju mycket coolare än snippor. Fast...snippor har ju hål och det är också lite coolt"

I bilen hem:

"Mamma...Vad är det för nåt som sitter under snoppen? Det där som är som en säck?"

(drar en kort arbetsbeskrivning för pungen och grabben funderar länge i tystnad)


"Men VAD ska man ha den säcken till, man kan ju liksom inte stoppa nåt i den?!"

(jag berättar om vad som förvaras i den, han funderar på saken och byter fokus)


"Du mamma, när man ser ut som morfar...alltså så där som ett russin ungefär...då ser man ut att vara tusen år."

Jag skrattar inombords vid tanken på hur utsatt stackars morfar är för åldershånet och minns följande konversation mellan de två för 5 år sen:

- "Säg moffa! Moffa. Moffa. Moooffa!"
- " GUUU-BE" :)

Väl hemma kommer svärpäronen på besök och det konstateras att morfar och farfar ser ut som ungefär lika gamla russin och farmor som en blandning mellan russin och vindruva. På frågan hur jag ser ut får jag till svar att jag ser ut som tillplattat russin. Väljer att ta "tillplattat" som en komplimang till min oerhört släta hy ;)

Plötsligt kommer Minimannen springandes som en skållad råtta, grinar, slänger sig i famnen och vrålar JAG HAR DAAAAAAAMP! Självinsikt hos en 2,5-åring...

Ångrar att jag aldrig fått tummen ur att fylla i "Tokboken" för barncitat ordentligt...

2 kommentarer:

  1. Tokbok ja, det skulle man ha en!!! Minns det som igår när jag gick på Bergvik med en stolt meja som lärt sig en Magnus Uggla låt. Alla männiksor uppskattade inte Mejas version då hon skrålade högt att : Hon var en KUK KUK KUK i baren!!! (Dets skulle liksom vara KUNG)

    Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha! Underbart Anna! Ser massa chockade pensionärer framför mig :D

      Radera