Summa sidvisningar

söndag 26 februari 2012

Blogg? Bah Humbug!

Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem.
 - Ken Olsen, Digital Equipment, 1977

Det är du och jag Ken!

Jag har alltid varit lite efter när det kommer till att förstå det stora i nymodigheter och kanske kan detta skyllas på miljöskada under uppväxten. Färg-TV introducerades i slutet av 80-talet, heltäckningsmattan och vävtapeterna rök på 90-talet och decenniet senare insågs värdet av en microvågsugn. Fast den egentliga sanningen är nog att jag av naturen är en grinig skeptiker vars inställning till ditten och datten ofta kan sammanfattas med ett "bah humbug!".

I mellanstadiet var det kinaskor som alla skulle ha. Som jag i tanken hånade dessa fruktansvärda skor och dess bärare. 2 år senare hade jag tagit dem till mitt hjärta och ville ha ett par mer än allt annat på jorden. Det ville så klart ingen annan. På den linjen har jag fortsatt, inte bara gällande mode. Internet tvingade min yngre kusin (som förövrigt också lärde mig röka eftersom jag var efter även där) mig att använda inför en utlandsflytt. Ser fram mot den dag mina barn viker sig dubbla av skratt när jag berättar om hur mamma skrev " No, I don´t need a penis enlargement! Stop mailing me!" och tryckte på "Reply" i en ålder av 20+.

Blogg? Aldrig i livet. Vilka tror folk att dom är? Ingen är intresserad att läsa om ditt liv. Skaffa en dagbok för fan! Den här gången satt den hårdare än vanligt hos tanten, men plötsligt händer det...På allmän begäran: Varsågoda!

3 kommentarer:

  1. Härligt Sandra att du äntligen kommit igång, ska bli en fröjd att få läsa allt du skriver. Många goa skratt kommer det nog bli. Tänka sig...jag fick skriva första kommentaren :)) Hoppas allt är bra med er alla. kram Madde

    SvaraRadera
  2. Min alldeles första kommentar det är ju så man blir rörd :) Allt är bra, alla friska igen och nu har vi sportlov. Eller ja, grabbarna har sportlov. Jag har "sportlov" ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ett "hoppas allt är bra med er också" hade kanske varit trevligt också ha ha! Allt väl? :)

    SvaraRadera